Tailsweep topp

Wednesday 7 September 2011

a green room

Tänk att ha ett uterum mitt i stan, där man kan vistas band sköna gröna växter under kyliga höstkvällar.. Uterummet tillhör en gammal industrifastighet på Östermalm som konverterats till en modern bostad. Här kan ni läsa mer om våningen, och kolla in sovrummet! Färgstarkt men svalt på samma gång.
I artikeln nämns Garbo på Brahegatan, en vacker butik som jag kan rekommendera för en dos av inspiration.

pics: 1 Johan Carlson via Sköna hem, 2-3 seventeendoors
Häromdagen gjorde vi ett besök på Zetas Trädgård. Ett litet myrtenträd inhandlades till barnrummet, och fågelbadet gjorde ett starkt intryck på storasyster. Det fick ligga till grund för förskolans sommaruppgift som gick i naturvetenskapen tecken. Alltså, allt levande behöver vatten.

4 comments:

  1. Läckert uterum- en dröm att ha det så där! Zetas är verkligen ett favvoställe- en oas;) Kram Johanna

    ReplyDelete
  2. Vilka fina bilder! Innan jag fastnade i Elle Interiörs reportage satt jag och fånstirrade just på det där växthuset. Bara så fint! Och Zetas. Kan man bosätta sig där?! En samlingskommentar - jag gillar verkligen din blogg och det du skapar här!

    ReplyDelete
  3. Such a dreamy green room. I love your two pictures, your little one looks so cute!

    ReplyDelete
  4. Vad mysigt det ser ut!! Skulle inte tacka nej till det :-)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.