Tailsweep topp

Monday 23 July 2012

supper - visby


Jag fick ett hett tips om en ny restaurang i Visby för oss, som förutom med maten, är kräsna med miljön när vi äter. I slutet av juni slog Supper upp dörrarna till sin 220 kvadratmeter stora, lummiga innergård på Strandgatan 9 mitt i den gotländska sommarstaden. Samma källa som tipsade mig om Supper intygar att deras sydamerikanska kök är gudomligt. Själv hann jag bara sticka in huvudet för en titt på den mysiga innergården och den var verkligen helt i min smak!


Inredningen är genomtänkt in i minsta detalj, och en av de tre killarna bakom Supper, Martin Karlsson, berättar hur de länge letat efter det rätta grova virket till delar av inredningen. Till slut fann de vad de sökte långt ute i skogen på "öjn". Likaså har den 60-åriga vinrankan importerats från Italien och gamla cykellampor transformerats och hängts upp över baren. Trots de många industriella inslagen som är så populära just nu, genomsyras stället av den gotländska speciella atmosfären. En fullträff.


Underbart bord av tre grova plankor som passar perfekt för stora sällskap.


Cykellampor i baren. Jag gillar.

pics: seventeendoors

Supper hade just öppnat för kvällen och solen stod fortfarande högt. Jag önskar att jag hade haft tid att sätta mig ner med en drink, för på Supper finns så många fina detaljer att njuta länge av. Och jag kan bara föreställa mig hur stämningsfullt det måste vara med alla kulörta lyktor när det skymmer. Men alltså dagens tips för er alla som besöker ön i sommar!


When in Visby, on the Swedish island of Gotland, don't miss out on Supper, a lovely restaurant in a lush backyard in the middle of everything. I just love their style.

17 comments:

  1. Wow! I`m loving this style! Great chairs!
    Have a lovely Monday and a great week!

    Love Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. For et fantastisk sted! Som å være i syden jo.. :)

    ReplyDelete
  3. Wow, vilket ställe! Älskar alla coola stolar.

    ReplyDelete
  4. Har inte varit på Supper i Visby, men väl Supper här i mina kvarter, i Stockholm. Fantastisk restaurang och allra bäst att gå dit i stort sällskap. Mums ! Och snyggt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag måste gå dit snart också, i mina kvarter faktiskt också! :)

      Delete
  5. Jäkligt himla toksnyggt. Attans att vi missade.

    ReplyDelete
  6. Vilket ställe, vilka bilder! Går det bra att jag lånar några och postar hos oss?
    Tack på förhand! /Hanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inga problem, kul att du gillar, bara!
      Kram Ulrika

      Delete
  7. Känns som utomlands,galet härligt ställe, precis som din blogg ;)

    /Frida

    pittoreskt.blogspot.se

    ReplyDelete
  8. Vilket ställe så fräckt. Aldrig sett något liknande. Visserligen bor jag inte i någon stad så jag kanske inte har så mycket att jämföra med, men ändå :) ... Har följt din blogg tidigare men av någon anledning måste jag ha missat dig sista halvåret. Mycket dumt. Du bjuder på mycket fint här på din blogg ska du veta! Ska läsa ikapp gamla inlägg nu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad roligt att höra! O Supper sticker verkligen ut. De har dessutom ställen i Åre o stockholm om du skulle ha vägarna förbi! God läsning!

      Delete
  9. Hello from the U.K! what a lovely design blog you have.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much, that's lovely to hear!

      Delete
  10. Hej!!

    Jag älskar din blogg, och dog när jag såg det här inlägget. Jag kommer till största sannolikhet att jobba på supper i åre :) Jag är också inredningstokig, och ville så gärna visa dom här bilderna på min blogg. Jag har dessvärre redan publicerat bilderna, men har gjort en direktlänk till din blogg, i en tack kommentar. Och än en gång - tack! :)
    Hoppas att det var okej med dig, och om det inte är det tar jag givetvis bort dom.

    Ha det bra, Maria!

    ReplyDelete
  11. Inga problem, och jag uppskattar att du länkar!
    Lycka till med jobbet!!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.